Cerita Fadzlina

Selasa, Jun 04, 2024

Masih dengan Blogspot.

 Bila di fikirkan balik, Lyna dah buat blog dari zaman sekolah menengah. Now dah 5 tahun habis degree and masih dengan blog. Walaupun ramai yang dah convert ke dunia content creator (video), tapi Lyna perasan masih ramai juga yang masih dalam dunia blog ini. Lyna nak pindah ke video, tapi tak confident dengan muka sendiri. So kita teruskanlah menaip.

Lyna pernah terfikir nak berhenti dar blog,tapi bila nak berhenti, rasa macam ada yang kurang dalam kehidupan bila lama tak menaip. Actually, boleh je nak tulis panjang-panjang macam dekat Facebook or Instagram, tapi feel tu tak sama macam menaip dalam blog. Rasa macam ada yang kurang. 

Beza dulu dan sekarang?, Kalau Lyna blogging dulu, kalau boleh semua benda nak di share. Tapi lama-lama jadi macam oversharing pula. Now, kalau nak post anything, kadang Lyna akan peram posting tu dalam draft seminggu ke, sebulan ke, tengok la, Kalau rasa nak publish, baru publish. Kalau tak, then tak lah di publish.

Masih ingat lagi, waktu study dulu, Lyna akan menaip pukul 2-3 pagi waktu roommate semua dah tidur. Lyna bukannya tak tidur, tapi kadang tak dapat tidur, so Lyna akan buka laptop, turn on hotspot and start menaip. Bukannya nak buat assignment Lyna ni kan. Blog pula yang di tulisnya. Haihh.. Rindu pula zaman study

Ada kawan Lyna waktu study tegur, "Punya laju jari kau menaip'. Hakikatnya jari ni bukannya ikut teknik menaip.  Kalau ikut teknik menaip mesti Lyna menaip lagi laju dari yang biasa. Haha.

Kenapa Lyna  rindu nak menaip? Sebab Lyna suka bunyi keyboard bila kita menaip laju-laju. Rasa macam professional typer. Padahal Amateur Typer.  Lyna pernah nak buat video ASMR bunyi keyboard typer. Bila lyna dengar balik, boleh buat Lyna tidur tanpa gangguan. Ada tak macam Lyna? Mesti ada kan (confident itu perlu).

Lyna pernah install apps Blogger kat handphone sebab kononnya nak menaip guna handphone lebih mudah and mungkin akan jadi lebih rajin update blog. Kenyataannya, Lyna tak buka pun apps yang di install. Tetap juga meniap guna laptop. 

Bagi Lyna, kalau Lyna nak menaip untuk blog, lebih ada 'feel' bila menaip guna Laptop. Tapi bila nak buat copywriting for business, 'feel'  lebih dapat bila guna handphone. Lyna pernah cuba untuk buat copywriting business guna laptop, Lyna asyik delete dan akhirnya Lyna buka youtube. Buka youtube dengar podcast sambil menaip copywriting di handphone. 

By the way, tahun ni tahun ke sebelas atau dua belas Lyna dah Lyna dalam dunia blog. Atau 14?




Tiada ulasan:

Catat Ulasan