Cerita Fadzlina

Selasa, September 13, 2022

BUSINESS EXPERIENCE BOLEH LETAK DALAM RESUME?

 Hari tu aku ada ternampak satu tweet post and satu video tiktok cakap yang dropship and agents boleh letak dalam resume. Aku pun SERIOUSLY?

Then aku pun teruslah mencari semua company yang aku pernah be diorang punya dropship and agents. And mulah proses aku mengupdate semula resume aku. Yeahh aku dah 3 tahun menganggur takde kerja and hanya jadi dropship and agents untuk company orang lain sahaja. 

Kalau lah dari awal aku tahu dari awal boleh letak business experience aku dalam resume, dari zaman internship lagi aku dah list kan semua. Tapi apa boleh buat lah kan. Time tu seorang yang duduk di bawah tempurung dan jugak bodoh sombong. Bila dah tau baru lah nak terkial-kial menaip dan mencari.

So aku harap sangat bila aku dah update everything and usaha lebih sikit lagi, aku dapatlah kerja. Tak semestinya kerja yang aku nak, tapi semestinya kerja yang buat aku selesa untuk berkerja. 

By the way, students yang tengah buat bisnes, i sggest kan korang, jangan delete semua media social yang korang pakai untuk buat bisnes, walaupun korang dah bertukar-tukar niche and business, jangan delete or tukar account yang awak dah pernah buat. I dont know why aku cakap macam ni, yang pasti sekarang ni aku tengah menyesal kenapa aku pergi delete ig account yang aku 100% copywriting by me and the likes di account aku tu lebih tingi daripada ig hq. Sombong sekali sekala takpe.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan