Saturday, December 31, 2011

Ketentuan ALLAH..

Assalamualaikum...hmm..ktntuan ALLAH...cuba tgok alam sekitar kita..cntik je kn ALLAH cipta..tnang je mta mmndang..tgok laut yg luas..huh..xtrbyang luas nya lgy bumi ALLAH yg aq blum jjak kn kaki...aq ne nma je dok sbah..tpy daki gunung kinabalu pun xprnh lgy..hehe..tpy mybe bkan rezki aq la nk daki gunung skrg..mna tau stu hry nnty aq akan daki gnung tue..:)indah kn ciptaan ALLAH...

stiap ciptaanNya..ada nsib msing2...sma jgak mcm manusia..msing2 ada takdir/nasib yg tlah dtntu kn...
hurmm...ada 3 prkra yg ALLAH dah ttap kn utk kita smua..
1>JODOH
2>REZEKI
3>AJAL...
xda siapa bleh hlang 3 prkra ne..hurmm...zaman sekrg ne kn..rmai sgt yg couple...dn xtrlpas jgak dgn aq...hmm..bila dah couple..msty la ada yg break kn..hurm..mungkin kita xsdar..tpy ada hikmah..knape kita break dgn org tue..mungkin..kita break dgn dya sbb..ALLAH nk tnjukkan siapa dri dya yg sbnar...mgkin jgak..sbb ALLAH nk brikn org yg lbih baik dri c dya..

rezeki..setiap org ada rezeki msing2..ALLAH dh ttap kn rezki kita kat mna...hmmeven dpt khwin pun rezeki jgak..ye la..igt snang ke nk khwin..org yg kita khwin tue pun kira rezeki tau..ye la..klu org yg kita khwin tue org kya..x ke rezeki dpt org kya..klu dpt yg xbrapa kya..jgn la plak ckap...'bala ne'..tue nma nya bukan bala..tpy ujian yg ALLAH bgy kat kita..nk tau sma ada kita sbar or x dlam mnjlani khdupan sbgai seorg yg xbrapa kya..lgy stu..rezeki kita..apa yg kita mkan stiap hry dah trtulis di LUH MAHFUZ..cntohnya..kita beli dua ketul ayam...satu utk kita..satu lgy untuk kwan kita..kita beli untuk mkan d tpi pntai..tym kita bru je nk msuk kn ayam tue kat dlam mlut..tba2 ayam tue trjtuh...n kbutulan tym tue adew seekor kucing yg tgh lpar..dya nmpk je ayam kita trjtuh..trus dya ambek dan mkan...hmm..mknanya..ayam tue dah mmg trtulis utk kucing tue...bkan utk kita...fham??klu xfham..bca lgy...

ajal...xda siapa dlam dunia ne xkn mati..sdg kn tmbuhan pun akn mati..apa lgy kita manusia ne..hmm..kita smnua xtau ajal kita bila kn..smua akan mati..yg bezanya..hnya awl atau lmbat je...
hmm..klu kita kya mna skali pun..tpy apa yg ALLAH sruh..kita xbuat..xkn ke mna...sbb kita mty..kita hnya akan bwa amal yg kita buat jak..kita xkn bwak hrta2 tue smua..hrta2 tue smua hnya lah ujian yg ALLH bgy..nk tgok sma ada kita brsyukur atau x..huhu..









#sekian je la dri a..aq mnta maaf skiranya entry ini mmbuat kn ada kurg snang...aq mnta maaf..krana entry ini skadar utk mngingati dri sndri dan rkan2,,diri ini menyusun 10 jari nmohon kmaafan drpd para pembca...#

 

No comments:

Post a Comment